VEMDALEN 09

Jag tänkte att jag skulle plinka ner lite (kommer bli mycke) om resan till vemdalen som jag kom hem från igår kväll.
Vet inte riktigt vart jag ska börja men vi kör!

Tisdag: Var den dagen vi alla skulle packa in oss i bilarna för en lång bilresa upp i dett avlånga land, bilarna var verkligen fyllda till bristningsgränsen av skidor, pjäxor, kläder och en jävla massa öl. Bilresan upp gick dock snabbare än jag kunnat tro. Mat, lite läsning och resten en drös med ölhävandes. Plus att vi höll på att skrämma en tant till livet när vi stannade för att pissa i Mora. Väl uppe så blev det ölspel efter ölspel och alla var lagom runda om fötterna när vi bestämde oss för sängen.

Onsdag: Alarmet gick på omänskligt tidigt och det första man fick höra när vi klev upp var att det var -27. BURRRRRR tänkte man, men det visade sig inte vara så falrigt när vi väl kom tillbacken påpälsade till tusen. Första dagen bjöd på en hel del sköna vurpor och en massa massa skratt åt dom. När vi åkte hem blev det bastu för våran stuga som bestod av Mig själv, Michaela, Nisse, Lillis och Erik. Det sänktes en hel del öl, några shotar och så lite snöänglar i snön på de. Efter bastun käkade vi Billyspizzor och dyl, innan det var dags för onsdagen roligaste upplevelse. Ett ölspel som lockade fram så mycket skratt och fylla att jag inte vet vad jag ska säga. SJUKT KUL!

Torsdag: Eller rättare sagt nyårsafton var den absolut bästa kvällen och dagen av dem alla. Vi började med att gå upp snortidigt och alla äckligt bakfulla. Tog en taxi till backen och började åka, åt mat och åkte sedan några timmar till. Halv 3 var det dags för after-ski och det blev några timmar med mycke dricka, en massa roliga kort och ett ganska bra liveband. Taxi hem igen för att bli bjudna på riktig mat och en grym efterätt. Efter de blev det att göra oss i ordning och jag måste säga att alla verkligen såg toksnygga ut i sina nyårs-outfits. Skumpan som stått på kylning slank ner i magen och alla var nu redo att ta taxin till Skalet för kvällens firande. Vi gled in som värsta VIP i en egen dörr och påbörjade det stora fylleslaget. Allt var helt perfekt, dansades och drack tills kl slog 12. Då blev det kaos i dörrarna och vi han precis ut för firandet. Det sjöngs, röktes cigarr, pussades och kramades och alla var tokglada. Resten av kvällen ble helt crazy, dans med slipsen i pannan, nerdragna från scenen, öl och drinkar över hela skjortan och ett jävla röj. SAAATAN SÅ KUL DE VAR! Sen att vi fick stå och vänta på skjuts hem i -20 typ 3 timmar behöver vi inte prata om!

Fredag: ÅH så jävla bakfull jag var, helt sinnesjukt. Som tur var så skulle Jag, Michaela, Lillis och Dennis inte åka nått mer så vi kunde stanna hemma och försöka bli bättre. Jag vet inte hur många öl jag fick ner den dagen innan dom andra kom hem men det var många. Jag var tvungen för att inte bli allt för dålig, utan direkt gå på det igen. När dom andra kom hem från backen så tog vi det lugnt ett tag innan vi började spela Pictionary. Allas dåliga ritande och stigande fylla gjorde att det blev en enda lång skrattfest hela kvällen.

Lördag: Det var verkligen en pina att gå upp. Skönt då att vi skulle vara hemma denna dag oxå och man kunde ta det lite lugnt. Kvällen innan hade vi bestämt att det skulle ätas tacos så vi som var kvar fick åka och handla allt vi behövde vilket var massor och sen laga maten. När allt var klart så sa det bara svisch så var all mat slut, det finns kort på det och det är en störd syn. När vi hade plockat undan så blev det Pictionary även denna kväll, det var precis lika kul som kvällen innan och man hade ont i magen när man gick och la sig. Har aldrig skrattat så mycke.

Söndag: Upp ungeför kl 10 för att plocka ihop alla grejer, städa och packa in i bilarna för färd hemåt. Inge roligt alls måste jag säga. Hemfärden bjöd på mat 2 ggr vilket var riktigt välbehövligt. Men usch va tråkigt det kände att komma hem igen. Jag vill bara tillbaka NU!
Tack allihoppa för en oförglömlig resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0